Správně nastavená interní komunikace hraje důležitou roli v každé firmě. Její zlepšení může vypadat jako oříšek, ale nemusí být. Zkuste některé z našich praktických tipů.

Dobře fungující komunikace není pouze o předávání informací, ale také o budování důvěry, otevřené firemní kultury, posilování týmové spolupráce a zvyšování produktivity. Máme pro vás několik praktických tipů a HR nástrojů, které můžete implementovat pro zlepšení komunikace i u vás.
V první řadě definujte jasná pravidla a procesy firemní komunikace
Základem komunikace je definování jasných pravidel a procesů tak, aby každý zaměstnanec věděl, jakým způsobem se informace předávají, kterými kanály, jak často a kdo je za to zodpovědný. Jak komunikuje vedení? Jak manažeři směrem k týmům? Kdy je vhodné použít oficiální cestu a kdy spíše tu neformální v online chatu? Někdy to celé může být docela složité, proto doporučujeme zpracovat zásady interní komunikace a vytvořit vnitřní komunikační kodex, kde bude vše přehledně popsáno. Komunikační kodex má být všem přístupný a pravidelně revidován.
Tipy pro zlepšení komunikace ve firmě
- Podporujte otevřenou komunikaci a zpětnou vazbu
Protože angažovanost zaměstnanců roste, pokud mají možnost vyjádřit svůj názor a cítí se vyslyšeni.
- Sdílejte informace z managementu
Důležité je i sdílení informací z nejvyššího vedení, ať už jde o vize firmy, měsíční reporty o výkonnosti společnosti nebo autentickou komunikaci v krizových situacích.
- Investujte do kurzů a školení v komunikačních dovednostech
I ty nejlepší nástroje interní komunikace nezajistí efektivní výměnu informací, pokud zaměstnanci neumí komunikovat jasně a srozumitelně. Konstruktivní zpětná vazba totiž umí zlepšit práci v týmu, správná veřejná prezentace pomůže manažerům komunikovat cíle a vize, správně napsaný e-mail má svoje pravidla. A to ne každý ví a umí.
Otevřenou interní komunikaci podpoří i online HR nástroje
Dnes mohou HR manažeři využívat i různé funkční online nástroje, které zaměstnance baví a rádi je používají. Např. v aplikaci Můj Up najdete spoustu skvělých nástrojů, které pomohou s interní komunikací i firemní kulturou celkově. V balíčku Verso pro interní komunikaci můžete z vedení informovat své zaměstnance o aktuálním dění díky funkci Novinky, zaměstnanci se mohou zase na cokoli zeptat v Zeptejte se zaměstnavatele. V balíčku Verso pro motivaci a angažovanost lze zaměstnancům položit jakoukoli otázku díky online Anketám, pracovníci si mohou být blíž díky modulu Osobní profil a ve Vyhledej kolegu se mohou propojit i podle zájmů a komunikovat spolu v online chatu.
Zlepšení komunikace rozhodně stojí za to. Přinese to vyšší spokojenost zaměstnanců, lepší vztahy na pracovišti a nakonec i úspěšnější firmu. Jaké nástroje pro podporu interní komunikace se osvědčily vám? Budeme rádi za vaše tipy. Napište nám!