Motivace pracovníků je klíčový faktor pro úspěch každé organizace. Jděte na to chytře a inspirujte se moderními trendy, ať už je to pochvala, well-being, rozvoj flexibility nebo skutečných hodnot.

Zatímco finance jsou tradiční nástroj k motivaci, z dlouhodobého hlediska rozhodně nestačí. Neopomíjejte proto ani moderní přístupy, které mohou být stejně, nebo dokonce ještě více účinné. Jak tedy motivovat zaměstnance mimo obligátní mzdu a prémie?
Pochvala, uznání a pozitivní zpětná vazba
Kdo by nechtěl být za svou práci chválen. I přesto, že je pochvala velmi žádaná, tak se jí českým zaměstnancům dostává jako šafránu. Přitom je to ta nejjednodušší varianta motivace zaměstnanců. Někteří šéfové chválit neumí, jiní na to zapomínají. V lepších případech jen v dobách krize, kdy je hodně práce a stresu. Jednoduchou cestou, jak pochvaly do firemní kultury integrovat, je jejich virtuální varianta v balíčku Verso. Jde o funkci Pochvaly, ve které může nadřízený pracovníky snadno ocenit. Účinky pravidelných pochval a ocenění pak uvidíte „téměř na počkání“.
Investice do zdraví a well-beingu na pracovišti
Zdraví a work-life balance jsou velkým trendem dnešní doby. Péče o fyzické zdraví je samozřejmostí. Do popředí se ale stále více dostává i péče o zdraví psychické, které dostalo „zabrat“ v souvislosti s covidem a následnou ekonomickou a existenční krizí. Nutnost zvýšené péče o zdraví zaměstnanců chápou i naši zákonodárci, kteří od ledna 2025 navýšili daňové zvýhodnění na zdravotní benefity až do výše průměrné mzdy. Flexibilně ho podpoří např. cafeteria benefity eBenefity, kde si mohou zaměstnci sami vybrat způsob čerpání. Což je mimo jiné další velký trend, tzv. personalizace pracovních benefitů. Zdraví ocení také pravidelné stravování zaměstnanců s moderní stravenkovou kartou eStravenka.
Flexibilita jako standard
Zaměstnanci dnes oceňují možnosti flexibilního pracovního prostředí. Především ti mladší, ale nejen oni. Nabídka home office, pružných hodin nebo hybridní práce je dnes již brána jako samozřejmost, která má pozitivní vliv na motivaci zaměstnanců a loajalitu. I z průzkumu Barometr zaměstnanců vyplynulo, že téměř 70 % českých zaměstnanců si přeje více flexibilní úpravu pracovního režimu. Průzkum realizovala společnost Up Česká republika mezi více než tisícovkou zaměstnanců z tuzemských firem. Ani nadřízení se nemusí bát, o kontakt se zaměstnanci a rozvoj týmové spolupráce nepřijdou. Zajímavé varianty online interní komunikace, která se dá skvěle použít právě u pracovníků na home office, nabízí balíčky Verso. Jsou to třeba funkce Novinky, Zeptejte se svého zaměstnavatele, nebo výše zmíněné Pochvaly. A spousta dalších.
Důraz na smysluplnost práce a skutečné hodnoty
Dnešní zaměstnanci, zejména generace Z, kladou stále větší důraz na to, aby jejich práce měla pozitivní společenský dopad. Firmy, které podporují ekologii, ochranu přírody, pomáhání, komunitu a další ESG hodnoty, jsou pro ně jednoznačně atraktivnější. Věnujte se brand buildingu jednoduše, třeba s ekologickými funkcemi balíčku Verso, jako jsou Spolujízda nebo Bazar. Spoustu zbytečného plastu také ušetří virtuální benefitní karty. Buďte právě vy firmou, která podobné hodnoty podporuje.
Jaké druhy motivace zaměstnanců používáte ve vaší firmě vy? Inspirujte nás!